Za sve mame, za sve ljubitelje zdravog života, zdrave ishrane i fitnesa!

Da li ću istrčati moj prvi polumaraton?

Da li ću istrčati moj prvi polumaraton?

Ove godine rešila sam da po prvi put probam da istrčim Beogradski polumaraton.

Nikad nisam trčala. Trenirala sam po 4-5 puta nedeljno, pored standardnih treninga snage u teretani išla sam na tenis, jogu, aerobik, pilates, plivanje… i onda sam u januaru otišla na kafu sa drugaricom koja mi je oduševljeno pricala o Beogradskom maratonu, trčanju, treninzima koje počinje sa Adidas Runners timom… nekoliko dana nakon te kafe motala mi se po glavi ideja da se i ja okušam u trčanju po prvi put u životu.

Prijavila sam se za #sheruns21k i započela treninge sa drugaricom i još 150 devojaka koje takođe trče po prvi put. Moram da priznam da trčanje nije nimalo jednostavno. Prvi trening podrazumevao je 3km trčanja po snegu – dok sneg pada. Na dan treninga kupila sam komplet opremu, spremila se za prvo trčanje i krenula na trening pitajući se da li će se neka od 150 devojaka pojaviti.

Oduševila sam se kad sam došla i ugledala sve te devojke koje su u tim nenormalnim uslovima došle da istrče prvi trening!

S obzirom da je taj prvi mesec bio najteži zbog zime i minusa radovala sam se proleću, toplijim danima, novim patikama, treninzima napolju, boljim rezultatima… Dobila sam priliku da među prvima probam Adidas Ultraboost 19 patike u kojima je trčanje pravi raj! S obzirom da nisam ranije trčala i da imam još desetak kilograma viška jako mi je bitno da patika bude udobna kako bih što lakše podnela treninge, bez upala i bolova u zglobovima. Ultraboost 19 su definitivno najudobnije patike koje sam ikada nosila.

Ako ste početnik u trčanju posavetujte se sa nekim ko ima iskustva. Svaki savet je uvek dobro došao.  Ja sam poslušala savete iskusnih trkača Adidas Runners tima i to mi je mnogo značilo – posebno saveti o oblačenju na samom početku. Kada nemate iskustva sa trčanjem a prvi trening imate napolju na minus 5 sigurna sam da ćete pomisliti da vas ni dve perjane jakne neće ugrejati.

Još nekoliko saveta koji su meni pomogli:

  • Znate li koliko je bitan tempo kojim trčite? Meni je trebalo mesec dana treninga da naučim da trčim istim tempom. Na prvih nekoliko treninga malo sam trčala a malo hodala i moram da priznam da mi je bilo teže nego sada kada samo trčim ujednačenim tempom.
  • Ishrana i tečnost – nemojte jesti bar dva sata pre treninga! Pošto su nam treninzi dva puta nedeljno u večernjem terminu od osam sati, desilo se da večeram u pola 8 i odem na trening – a to je i više nego pogrešno. To sam naučila posle prvog trenininga. Ne možete trčati punog stomaka! Vodu pijem pre treninga i to ne u velikim količinama. Za vreme treninga ne pijem ništa.
  • PATIKE! uvek sam se pitala kakva je to razlika u jeftinim i skupim patikama za trčanje? Pa i jedne i druge imaju istu funkciju? Treninge sam započela u patikama koje su po mom mišljenju imale prihvatljivu cenu i kvalitet – koštale su oko 7000 dinara. I dalje mislim da su sjajne, ali sjajne ako trčite nekoliko kilometara. Ali ako planirate da trčite na polumaratonu treba vam ozbiljna patika! Trenutno trčim u ovim patikama. Sjajne su, preudobne, prelepe! Ja kao apsolutni početnik u trčanju i pored pola propuštenih treninga trčim bez muke! Nikakve upale mišića, nikakvi bolovi u zglobovima.
  • Budite redovni na treninzima! Ova zima donela nam je mnogo virusa i prehlada i ja i deca bili smo na smenu prehlađeni tako da sam propustila dobar deo treninga. Mislim da je optimalno da se trči bar tri puta nedeljno i da se vremenom povećava razdaljina. Isto tako je bitno da se menja lokacija i podloga na kojoj se trči – Adidas Runners treninzi su svaki put na različitim lokacijama i na različitim terenima. Trčali smo i na betonu i na travi i u atletskoj dvorani, bilo je trčanja i uz stepenice i koliko sam čula ti treninzi su većini najteće pali (ja sam nažalost ove treninge propustila zbog prehlade).

Nisam bila najredovnija na treninzima. Pripreme su nam počele u januaru i sada je ostalo dve nedelje do trke. Sutra je onaj najbitniji trening od 16 kilometara i ako uspem velike su šanse da ću uspeti da istrčim i sam maraton.

 Vidimo se na cilju 14og aprila!



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.