Za sve mame, za sve ljubitelje zdravog života, zdrave ishrane i fitnesa!

Bundevino ulje u ishrani

Bundevino ulje u ishrani

Biljna ulja koristimo svakodnevno u ishrani, a danas vam pišem o bundevinom ulju koje ima povoljan sastav omega 3 i 6 masnih kiselina i kao takvo ima brojne pozitivne efekte na naše zdravlje. Bogato je vitaminima A i E, kao i cinkom, triptofanom i snažnim antioksidansima. Triptofan je esencijalna aminokiselina koja ima blagotvorne učinke na kvalitet našeg sna, poboljšava raspoloženje povećanjem seratonina, ublažava bolove i pomaže u borbi protiv gojaznosti.

Pored sjajnog ukusa bundevino ulje sprečava opadanje kose, pozitivno utiče na našu kožu, podstiče metabolizam, preventivno deluje na bolesti prostate, efiakasno je u lečenju dijabetesa. Bogato je oleinskom kiselinom a istraživanja su pokazala da snižava LDL holesterol i štiti od srčanih bolesti.

Vodite računa da koristite samo hladno ceđeno ulje bundevinog semena. Hladno ceđeno bundevino ulje dobija se prirodnim putem iz semenki, gnječenjem semenki pod visokim pritiskom. U ovako dobijeno ulje ne dodaju se nikakve hemijske supstance. Rafinisana ulja gube svoja prirodna i lekovita svojstva dok ulja dobijena hladnim ceđenjem očuvaju sve korisne elemente. Bundevino ulje čuva se na tamnom i hladnom mestu i najbolje je da se koristi za prelive, salate, kao dodatak već kuvanim jelima. Sjajno ide i uz variva, jela sa povrćem i mesom, ali i kolačima.

Bundevino ulje pruža pomoć kod velikog broja zdravstvenih tegoba. Benefiti bundevinog ulja za naš organizam:

  • Podstiče metabolizam
  • Štiti  srce tako što snižava LDL holesterol
  • Naučna istraživanja kažu da pomaže u borbi sa dijabetisom
  • Ima pozitivan uticaj na vid zbog velike količine zeaksantina koji štiti mrežnjače od UV zračenja.
  • Zahvaljujući  omega 3 i omega 6 masnim kiselina pomaže kod reume i artritisa tako što smanjuje upalu i ublažava bol.
  • Preventivno deluje na bolesti prostate
  • Leči infekcije mokraćnog kanala
  • Podstiče izbacivanje viška tečnosti iz organizma a od davnina je poznato po protivupalnom i diuretskom efektu.
  • Jača imunitet jer je bogato cinkom
  • Olakšava varenje i nadimanje stomaka nakon jela, poboljšava probavu i pomaže kod kolitisa i sindroma iritabilnog creva.
  • Zahvaljujući triptofanu deluje antidepresivno, podiže raspoloženje i poboljšava kvalitet sna

Ja trenutno koristim Olga bundevina ulja. Bogata su vitaminima A, C, E, K i vitaminima B kompleksa, kao i omega 6 i 9 masnim kiselinama. Koristim ih svakodnevno u jelima i salatama, bilo da je u pitanju doručak, ručak ili večera. Na slici ispod imate jedan predlog za ručak, meso i pire od karfiola plus salata po izboru, začinjena Olga bundevinim uljem. Deca nisu ljubitelji karfiola pa se služim malim lažima – ovo je za njih pire krompir 🤗 A u moj deo pirea dodam malo bndevinog ulja pošto sam oduševljena ukusom i ovom kombinacijom.

Prilog pečurke sa kurkumom i pečene paprike, krastavac sa bundevinim uljem i jabuke za dezert 😄

 

 

 



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.